کد خبر: 38243
تاریخ انتشار: شنبه, 22 دی 1397 - 09:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بزرگداشت مقام حضرت زینب(س) و روز پرستار در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی

منبع : روابط‌عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی
هم‌زمان با ولادت حضرت زینب‌کبری(س) و روز پرستار، کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها با برپایی نمایشگاه کتاب به استقبال این روز رفتند.
بزرگداشت مقام حضرت زینب(س) و روز پرستار در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی

به گزارش لیزنا، هم‌زمان با فرا رسیدن پنجم جمادی‌الاول، روز ولادت حضرت زینب(س) که در تقویم رسمی کشور به روز پرستار نام‌گذاری شده است، تعدادی از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها به پاس این روز به برپایی نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و پوستر با این موضوع اقدام کردند. مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان یادشده، این حرکت را در ادامۀ سلسله نمایشگاه‌های موضوعی و با هدف معرفی هرچه بیشتر منابع موجود و همچنین تکریم و تعظیم شعایر دینی، عرض ارادت به ساحت «کفیله‌السجاد» (سرپرست حضرت سجاد«ع»)، تقویت روحیۀ زینب‌گونه در بین دختران امروز و تقدیر از مقام پرستاران ذکر کرد.

امیرحسین مرادی اظهار داشت: تالار قفسه باز کتابخانه مرکزی،کتابخانه مسجد زینبیه،کتابخانۀ حسینیۀ امام‌رضا(ع) در مشهد و کتابخانه‌های امام‌رضا(ع) در کرمانشاه، بیرجند و تربت‌حیدریه از جمله کتابخانه‌هایی هستند که با عناوینی چون«عقیله بی هاشم»،  «زینب(س)؛ پرستار کربلا»، «زینب(س)؛ پرستار عاطفه‌ها»، «اسوۀ مقاومت» و «مرهم برتر از دارو» به برپایی نمایشگاه به مدت یک هفته اقدام کرده‌اند. وی افزود: این منابع در موضوعات تخصصی دربارۀ بانوی کربلا و همچنین پرستاری، گردآوری و در معرض دید عموم قرار گرفته که از قابلیت امانت به اعضا نیز برخوردار است.

مرادی در پایان از برخی منابع به نمایش درآمده نام برد و بیان کرد: «زندگاني حضرت‌زينب(س) از ولادت تا رحلت»، «شريكه‌الحسين»، «زينب امّ عاشوار»، «پيام‌آور عاشورا»، «اگر زينب نبود»، «خداحافظ درختان سرو: داستان زندگی بانو زینب(س)»، «تاريخ تحولات پرستاري»، «اصول مديريت پرستاري»، «پرستاري سلامت فرد و جامعه»، «فلسفۀ دانش و نظريه‌هاي پرستاري»، «مفاهیم پایۀ پرستاری»، «اصول و مهارت‌هاي باليني پرستاري»، «راهنماي جامع پرستاري اتاق عمل»، «پرستاری کودکان و امداد پرستاری» و همچنین پوسترهایی با موضوع خطبۀ حضرت زینب(س) در شام و سیری در زندگانی حضرت زینب(س) از آثاری است که در معرض دید عموم قرار گرفته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: