کد خبر: 39722
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 02 خرداد 1398 - 11:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معاون فرماندار نیر:

کتاب مهمترین عنصر آگاهی بخشی برای جامعه است

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل
 طاهر براتچیان گفت: برای  مقاومت در برابر اقتصاد سلطه، نیازمند کسب آگاهی های مختلف از طریق کتاب ها هستیم.
کتاب مهمترین عنصر آگاهی بخشی برای جامعه است

به گزارش لیزنا، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نیر با حضور طاهر براتچیان، معاون فرماندار نیر؛ محسن باکفی، کارشناس مسئول امور همکاری های  اداره کل؛ علی میرزاپور، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیر و اعضای انجمن های شهر نیر و کورائیم در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

معاون فرماندار نیر در این جلسه با اشاره به هجمه های سنگین اقتصادی علیه کشور ما  گفت: در شرایط کنونی و برای مقابله با اقتصاد سلطه نیازمند ارتقای آگاهی های عمومی هستیم و در این مسیر کتاب مهمترین عنصر برای آگاهی بخشی به جامعه است.

براتچیان با بیان اینکه ملت ایران آگاه به مسائل روز بوده و آمادگی مقابله با بحرانهای اقتصادی را دارند افزود: کسب اگاهی های علمی از طریق کتاب ها و ترویج ارزش ها ی دینی و اسلامی یکی از راهکار های مهم برای نجات کشور از این بحرانهاست.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به توسعه روز افزون فضاهای مجازی و استفاده توده مردم برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق این فضا گفت: شبکه های اجتماعی با وجود قابلیت های مختلف از جمله انتشار سریع رویداد ها، جایگزین مطمئنی برکتاب نیستند و برای دریافت مفاهیم عمیق تر در حوزه های مختلف نیازمند استفاده از کتاب ها هستیم.

در ادامه این جلسه  رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیر با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره سراسری کتاب خوانی رضوی گفت: امسال این جشنواره با استقبال گسترده مردم در این شهرستان روبرو است و قشر های مختلفی در این مسابقات کتاب خوانی شرکت می کنند.

علی میرزاپور در ادامه سخنان خود با اشاره به انتشار پوستر ها و بروشورهای تبلیغاتی جشنواره رضوی در سطح ادارات و فضاهای مجازی تصریح کرد: به منظور انجام تبلیغات محیطی بیشتر نیازمند مشارکت نهاد های مختلف از جمله شهرداری  هستیم.

وی همچنین از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در روستاهای بخش کورائیم خبر داد و گفت: کتابدار کتابخانه عمومی کورائیم روز های سه شنبه هرهفته بعد از ساعت اداری با مراجعه به یکی از روستا های این بخش ، ضمن اجرای برای نامه های فرهنگی و کتاب خوانی برای کودکان ، در این روستا ها خدمات کتابخانه ای نیز ارائه می دهد.

  

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: