کد خبر: 24556
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 27 خرداد 1395 - 09:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

همایش

دومین دوسالانه همایش بین المللی خواندن فراخوان مقاله داد

منبع : لیزنا
دومین دوسالانه همایش بین المللی خواندن 30 و 31 اردیبهشت ماه 1396  در دانشگاه کردستان، سنندج برگزار می شود.
دومین دوسالانه همایش بین المللی خواندن فراخوان مقاله داد

 

به گزارش لیزنا، دومین دوسالانه همایش بین المللی خواندن  با شعار «تجارب زیسته، مدلهای نظری، الگوهای عملی» که در روزهای 30 و 31 اردیبهشت ماه 1396  در دانشگاه کردستان برگزار می شود، فراخوان مقاله داد.

مهارت خواندن برای ارتباط انسان با دنیای دانش و میراث نوشتاری بشر ضرورتی انکار ناپذیر است. در دنیای کنونی هیچ انسانی از این مهارت بی‏ نیاز نیست. بخش زیادی از موفقیت انسان عصر کنونی به توانایی خواندن و درک متون مختلف بستگی دارد. از سوی دیگر، این مهارت در طول حیات انسان از عوامل گوناگونی تأثیر می‏ پذیرد. نیز افزایش میزان خواندن در افراد جامعه به رشد و توسعه پایدار جامعه کمک خواهد نمود. براین اساس، بررسی علمی و یافتن راه‏های کاربردی ایجاد، توسعه و نهادینه کردن رفتار خواندن باید به صورت بین رشته‏ ای مورد توجه قرار گیرد و پژوهشگران از حوزه‏های علم اطلاعات و دانش‏ شناسی، روانشناسی و عصب شناسی خواندن، جامعه شناسی خواندن، علوم تربیتی،  زبانشناسی، و سایر رشته‏ های مرتبط با امر خواندن می‏توانند نتایج پژوهش و ایده‏ های خود را در همایش خواندن ارائه نمایند.

شعار اصلی دومین دوسالانه همایش خواندن «تجارب زیسته، مدلهای نظری، الگوهای عملی» است.

محورهای اصلی همایش به شرح زیر است. همچنین هر موضوع دیگری که فراتر از محورهای همایش باشد به شرط ارتباط با بحث خواندن، قابل ارائه در این همایش خواهد بود.

 

محور اول) مبانی نظری و معرفتی خواندن:

·        نظریه‏‏های خواندن،

·        مدل‏ ها و روش‏ های آموزش خواندن،

·        معرفت ‏شناسی خواندن (خواندن از دیدگاه های متفاوت معرفتی مانند ساختار گرایی، نظریه انتقادی، سازندگرایی، اثبات گرایی، هرمنوتیک)،

·        هستی شناسی خواندن (ماهیت خواندن، انواع خواندن: از نظر انتقادی و خواندن برای لذت، از نظر نوع منابع مورد استفاده، از نظر عمق و گستردگی)،

·        تحلیل پدیدار شناختی فرایند خواندن (مراحل رشد خواندن، خواندن و حواس، خواندن و هوش، خواندن و یادگیری زبان، خواندن و فرایندهای ذهنی، فراشناخت و خواندن- اهداف و راهبردهای خواندن، رشد فکری، تفکر انتقادی، دامنه لغات، هماهنگی یا تضاد با نویسنده)،

·        خواندن و تنوع فرهنگی، تنوع زبانی، تنوع سواد و پویایی،

·        خواندن و قشرهای اجتماع ( رشته و مقطع تحصیلی، جنسیت، مشاغل)،

·        خواندن و سواد اطلاعاتی،

·        فناوری اطلاعات و خواندن،

·        رابطه خواندن و سرمایه اقتصادی، سرمایه سیاسی، سرمایه اجتماعی،

·        خواندن و مشارکت اجتماعی،

·        خواندن و تغییرات جهانی (تغییرات فناوری، اجتماعی، ارتباطی، رسانه‏ ای)،

·        خواندن خارج از سیستم آموزشی (شبکه‏ های اجتماعی- زبان قرار دادی شبکه ‏های اجتماعی، خواندن مواد تفننی، خواندن در محیط کار)،

·        خواندن و بافت (خواندن و حوزه های علمی و شغلی گوناگون)

 

محور دوم) خواندن و لایه ‏‏های مدیریتی (ارزش‏ها، باورها، آداب و رسوم، قوانین و مقررات، مجریان):

·        خواندن و احزاب سياسي،

·        خواندن و آزادي بيان،

·        خواندن و انجمن هاي غير دولتي،

·        خواندن و دسترس پذيري منابع،

·        خواندن و نظام‏ هاي ملي مديريت اطلاعات و منابع علمي

 

محور سوم) خواندن و نهادهای فرهنگی:

·        نهاد كتابخانه‏ هاي عمومي و خواندن،

·        ارشاد اسلامي و خواندن،

·        سازمان تبليغات اسلامي و خواندن،

·        كانون پرورش فكري كودك و نوجوان و خواندن،

·        مساجد و خواندن،

·        رسانه‏‏ ها و خواندن

 

محور چهارم) خانواده و خواندن:

·        خواندن با/براي كودكان،

·        قصه گويي و خواندن،

·        گفتگو و خواندن،

·        اقتصاد خانواده،

·        فرهنگ خانواده،

·        جمعيت خانواده

 

محور پنجم) نظام آموزش و پرورش و خواندن:

·        معلمان و خواندن،

·        نقش آزمون ها برعادات خواندن،

·        محتوای کتب درسی و خواندن،

·        مؤلفین کتب درسی و خواندن،

·        رویکردهای مختلف آموزش و خواندن (معلم محور، یادگیرنده محور، کتاب محور)،

·        روش های تدریس و خواندن (توجه به نظریه های یادگیری و خواندن)،

·        سنجس و اندازه گیری رفتار خواندن در آموزش و پرورش،

·        کتابخانه های آموزشگاهی (کتابداران و مشاوران خواندن، منابع و مجموعه سازی، فضای خواندن)،

·        مدارس غیر انتفاعی و خواندن

·        نهضت سواد آموزی و خواندن:

*      الف) آموزش بزرگسالان (مبانی نظری، اهمیت و نقش خواندن در بزرگسالان)

*     ب) آموزشیاران و خواندن (مهارتها و تخصص های لازم، معیارها و شیوه‏ های جذب آموزشیاران کارآمد، مسائل شغلی، ...)

*      ج) جامعه و تمایل به سوادآموزی (روش های مؤثر ایجاد انگیزه و جذب بی سوادان)

*     د) مدیریت رفع بی سوادی و جلوگیری از بازگشت به بی سوادی (برنامه‏ های بهره‏ مندی از نیروها و امکانات جامعه، مشارکت سایر نهادها و مراکز آموزشی)

*    ه) تولید محتوا و خواندن (بسترهای تولید محتوا، معیارهای تولید محتوا، تخصص ها و مهارتهای تولید محتوا، ...)

*     و) بزرگسالان نوسواد و تداوم خواندن (جلوگیری از بازگشت به بیسوادی)

 

محور ششم) آموزش عالی و خواندن:

·        آموزشگران(استادان) و خواندن،

·        محتواي واحدهاي آموزشي و خواندن،

·        اهداف و كاركردهاي آموزش عالي و خواندن،

·        كتابخانه‏ هاي دانشگاهي و خواندن،

·        روش تدريس و خواندن،

·        جامعه پذير نمودن فرهنگ خواندن در دانشگاه،

·        خواندن و مهارت هاي نوشتن،

·        درك كردن و گفتگو كردن و ارائه كردن و برقراري ارتباط،

·        خواندن و آموزش مجازي،

·        خواندن و موفقيت هاي علمي دانشجويان،

·        سنجس و اندازه‏ گيري رفتار خواندن در آموزش عالي،

·        نقش آزمون هاي كنكوري در خواندن،

·        نقش سطح علمي، نوع، و اعتبار دانشگاه ها در خواندن،

·        پذيرش بدون دانشجو و خواندن

·        خواندن و برنامه درسی پنهان

 

محور هفتم) صنعت نشر و خواندن:

·        نقش نويسندگان در خواندن،

·        نقش ناشران در خواندن،

·        سوبسيد كاغذ و خواندن،

·        نمايشگاه هاي كتاب و خواندن،

·        وضعيت توزيع كتاب و خواندن،

·        تيراژ كتاب و خواندن،

·        درآمد و خواندن،

·        خواندن و تنوع و گستره انتشارات،

·        خواندن و مميزي

 

محور هشتم) خواندن و محیط الکترونیکی و مجازی

·        خواندن و ابزارهاي الكترونيكي،

·        خواندن و روش هاي دسترسي الكترونيكي،

·        خواندن و مهارت هاي دنياي ديجيتال،

·        خواندن و شكاف ديجيتالي،

·        مسائل و چالش هاي خواندن در محيط ديجيتال

 

محور نهم) روانشناسی/فیزیولوژی عصبی و خواندن

·        اختلالات ذهنی و تأثیر آن بر خواندن

·        اختلات عصبی و تأثیر آن بر خواندن

·        رویکردهای روانشناختی و دستاوردهای خواندن

·        رویکردهای فیزیولوژیکی و دستاوردهای خواندن

 

علاقه‏ مندان می‏توانند متن کامل مقاله خود را (حداکثر در 12 صفحه) به زبان فارسی یا انگلیسی از طریق سامانه همایش برای دبیرخانه ارسال نمایند و برای کسب  اطلاعات بیشتر درباره نحوه نگارش به بخش راهنمای نویسندگان در سایت همایش مراجعه کنند ویا با نشانی کنفرانس این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید مکاتبه نمایند.

 

تاریخهای مهم

فارسی

English

آخرین مهلت ارسال متن کامل مقاله

یازدهم آذرماه 1395

December1, 2016

Deadline for submission

اعلام پذیرش مقاله‏ ها

دوازدهم دیماه 1395

January1, 2017

Notification of acceptance

آخرین مهلت اصلاح مقاله توسط نویسنده

یکم اسفند ماه1395

February21, 2017

Deadline for final revised paper submission

تاریخ برگزاری همایش

30,31 اردیبهشت ماه 1396

May 19&20, 2017

Conference Days

 

 

کتابدار
|
Iran
|
1395/11/24 - 13:29
0
0
سلام. واقعا جا خوردم که مهلت ارسال تموم شده. تا 13 بهمن بوده واقعا؟ میشه فرستاد هنوز هم؟
افسانه فدایی
|
Iran
|
1395/09/20 - 17:36
0
1
با سلام و درود خدمت اساتید محترم مقاله ی اینجانب در این هفته آماده میشود اگر آن را ارسال نمایم کم لن یکن تلقی میشود یا نه ؟؟ با تشکر لطفا جواب بدهید خیلی مشتاق مقاله بودم
کتابدار
|
Iran
|
1395/09/06 - 15:46
0
1
با سلام و احترام
یک سوال مدت زمان ارسال مقاله به همایش بین المللی خواندن تمدید شده است یا نه؟؟
با تشکر
کتابدار
|
iran
|
1395/07/18 - 11:13
0
6
سلام
این همایش چه بد زمانی برگزار می شه
احتمالا می فته زمان مصاحبه دکتری
حسینی
|
United Kingdom
|
1395/03/27 - 11:00
0
4
مقالات در پایگاه مقالات کنفرانسهای مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری نمایه می شود. همچنین، کتاب مجموعه مقالات چاپ می شود. در حال آماده سازی برای چاپ است. و امیدواریم به زودی منتشر شود.
امینی
|
Iran
|
1395/03/27 - 09:48
0
3
ضمن تشکر از دکتر حسینی عزیز و سایر عزیزان دانشگاه کردستان
لطفا اول تکلیف مقاله های ارایه شده در همایش اول را مشخص بفرمایید. متاسفانه نشریه تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی پس از طی فرایند طولانی ، مقالات منتخب را چاپ نکردند آیا شما مجموعه مقالات را چاپ نمی کنید؟؟؟
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: