کد خبر: 40014
تاریخ انتشار: شنبه, 05 مرداد 1398 - 12:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

مخدوش شدن شهرت و اعتبار دانشگاه برکلی/ عدم شفافیت در ارائه اطلاعات فارغ‌التحصیلان

منبع : لیزنا
 رتبه بندی سال ۲۰۱۸ میلادی در ارتباط با ۵ دانشگاه ایالت متحده آمریکا روز آمدسازی می شود.
مخدوش شدن شهرت و اعتبار دانشگاه برکلی/ عدم شفافیت در ارائه اطلاعات فارغ‌التحصیلان

 دکتر جعفر مهراد، استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز با اعلام این خبر گفت: یو اس نیوز و ورلد ریپورت که یکی از نظام های رتبه بندی دانشگاه ها است، روز ۲۵  ژوئیه سال جاری در اعلامیه‌ای از روز امدسازی رتبه بندی سال ۲۰۱۸ میلادی در ارتباط با ۵ دانشگاه ایالت متحده آمریکا خبر داد.

بر اساس این اعلامیه، این 5 دانشگاه داده های نادرستی را که در رتبه بندی بهترین کالج های سال ۲۰۱۹ مورد استفاده قرار گرفته است، گزارش کرده اند.

این دانشگاه ها عبارت است از دانشگاه برکلی،کالج اسکریپس، دانشگاه مارس هیل،دانشگاه کارولینای شمالی - پمبروک، و دانشگاه جانسون و ویلز.

این سیستم رتبه بندی به دلیل گزارش نادرست داده ها از سوی دانشگاه های یاد شده، اسامی این دانشگاه ها را از جدول رتبه بندی حذف و به بخش دانشگاه های رتبه بندی نشده منتقل کرد.

بنا به گزارش یو اس نیوز در خلال گردآوری داده ها برای رتبه بندی دانشگاه ها برای سال ۲۰۲۰، دانشگاه برکلی اطلاع داده است که این دانشگاه حداقل از سال ۲۰۱۴ اطلاعات نادرستی را درباره " فارغ التحصیلان " ارائه کرده است. در پاسخ، یو اس نیوز  نام دانشگاه برکلی را از فهرست بهترین کالج ها حذف و نام این دانشگاه را به فهرست دانشگاه های "رتبه بندی نشده" منتقل کرد.

با این حال، یو اس نیوز جدول رتبه بندی را دست نخورده باقی نگهداشت و محل رتبه ۲ را که از آن دانشگاه برکلی بود خالی گذاشت.

گرچه امتیاز شاخص فارغ التحصیلان ۵ درصد است، اما این اتفاق شهرت و اعتبار دانشگاه برکلی را به علت عدم شفافیت مخدوش کرده است.

یو اس نیوز، نتایج رتبه بندی سال ۲۰1۹ را در ماه سپتامبر سال جاری منتشر خواهد کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: