کد خبر: 25630
تاریخ انتشار: شنبه, 08 آبان 1395 - 09:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری 24

اعتصامی: فقر کتابخوانی در کشور مشهود است

منبع : لیزنا
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: فقر کتابخوانی در کشور مشهود است و مردم از سال ۸۰ به بعد بیشتر از کتاب فاصله گرفتند.
اعتصامی: فقر کتابخوانی در کشور مشهود است

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد خبری بیست و چهارمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، منصور  اعتصامی  معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: طیف گسترده‌ای از مردم کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که از این میان ۲ هزار و ۸۳۰ هزار نفر مستمری بگیر و ۹ میلیون نفر بیمه شده مستقیم هستند و در مجموع ۴۲ میلیون نفر مخاطب تامین اجتماعی‌اند که متاسفانه با کتاب میانه خوبی ندارند.

وی ادامه داد: فقر کتابخوانی در کشور مشهود است و مردم از سال ۸۰ به بعد بیشتر با کتاب فاصله گرفته‌اند اگرچه آمارهایی که داده شده امیدوار کننده است اما متاسفانه این آمار برای طیف محدودی است و فاصله قشرهایی از مردم با کتاب روز به روز بیشتر می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: ایران سومین کشور حوادث کار در جهان است که از این رو کتاب حوادث کار در ۴۸ صفحه با عنوان "چگونه می توانید از حوادث کار پیشگیری کنید؟" چاپ شد و به نوبه خود بسیار اثرگذار بود و در نهایت از طرف وزارت کار مورد استقبال قرار گرفت.

وی اذعان داشت: در تهران ۸۶ بیمارستان و ۴۳۰ کلینیک، پلی کلینیک و دی کلینیک وجود دارد که متناسب با نیاز مراجعان به این مراکز باید کتاب وارد شود، در این زمینه همکاری‌هایی با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران بیمارستانی صورت گرفته و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک اجرایی شود.

اعتصامی ابراز داشت: به عنوان مثال بیماری که در مطب منتظر نوبت است تنها چیزی که می‌تواند او را سرگرم کند کتاب است.

وی یادآور شد: متاسفانه دانشجویان روز به روز بیشتر از کتاب فاصله می‌گیرند تا آنجایی که وقتی استادان از دانشجویان می‌خواهند کتابی را مطالعه کنند انگار به آن‌ها توهین شده است و این واقعیت در سیستم کشور در حال گسترش است که ضربه بزرگی در سال‌های آتی به پیکره نظام آموزشی وارد خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی پنجمین دستگاه اداری کشور است که ۶۷ هزار کارمند در آن مشغول به فعالیت هستند و به صورت گسترده فعالیت‌های فرهنگی را با آنها آغاز کرده‌ایم. معمولا کتاب‌ها به صورت سیستمی و الکترونیکی ارسال می‌شوند و به استناد آن مطالعات متناسب اتفاق می‌افتد. همچنین برگزاری نمایشگاه کتاب و مسابقات کتابخوانی در هفته کتاب بهترین فرصت برای آشنا کردن کارکنان با کتاب و روش‌های کتابخوانی است.

به گفته اعتصامی تدوین و چاپ کتاب سال تامین اجتماعی مهمترین و تخصصی‌ترین فعالیت این سازمان برای ترویج کتابخوانی است که رونمایی آن برگزار خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: در فرآیند عملیاتی، اعتباراتی داریم و آن را هزینه می‌کنیم تا متناسب با مقام و حال تمامی قشرها تولیداتی صورت گیرد که بتوان آنان را جذب کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: