کد خبر: 25820
تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 آبان 1395 - 23:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری 24

در هفته کتاب

از «پسرک چشم آبی» رونمایی می‌شود

منبع : لیزنا
در هفته کتاب از بسته فرهنگی «پسرک چشم آبی» با هدف آشنایی مخاطبان با سبک‌های مختلف اقتباس از یک اثر ادبی رونمایی می‌شود.
از «پسرک چشم آبی» رونمایی می‌شود

 

به گزارش ستاد خبری بیست و چهارمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، در تهیه این بسته فرهنگی  از داستانی کوتاه به نام پسرک چشم آبی، نوشته جواد مجابی استفاده شده‌ است.

این داستان کوتاه در سال 1351، توسط کانون پرورش فکری کودکان به چاپ رسید و همان زمان اجرای صوتی آن نیز با کیفیت بالا و با صداپیشگی بسیاری از هنرمندان شناخته شده تهیه شد و در اختیار علاقمندان قرار گرفت. سال گذشته نیز فیلم کوتاهی با اقتباس از این داستان ساخته‌شد.

 

امسال کتاب پسرک چشم آبی بعد از 40 سال به همان شکلی که قبلا منتشر شده بود، تجدید‌چاپ شد و به همراه فیلم داستانی پسرک چشم آبی و همچنین مستندی در مورد آثار و کتابهای جواد مجابی به شکل بسته فرهنگی تهیه گردید.

معاون فرهنگی خانه کتاب دلیل انتخاب این داستان کوتاه را به علت اقتباس‌های متعددی که از این اثر گرفته ‌شده ‌است عنوان کرد.

 

افشین داور پناه اظهار داشت: امیدوارم این بسته فرهنگی نمونه ای باشد برای تولید محصولات مالتی مدیا. یعنی محصولاتی که هم به صورت کتاب و هم به صورت موسیقی، فایل صوتی و فایل تصویری در رابطه با همان کتاب تولید شده است و مخاطبان می توانند انواع برداشت‌های مختلف از یک اثر ادبی را درک کنند و با نویسنده و تولید کننده اثر نیز آشنا شوند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: