کد خبر: 26486
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 دی 1395 - 14:15

داخلی

»

اخبار کتاب

خانه کتاب برگزار می‌کند

نقد و بررسی کتاب «دایره‌های مینایی؛ پژوهشی در تاریخ کیهان‌شناسی در تمدن اسلامی»

منبع : لیزنا
کتاب « دایره‌های مینایی؛ پژوهشی در تاریخ کیهان‌شناسی در تمدن اسلامی» نوشته امیر محمد گمینی و با مقدمه حسین معصومی همدانی از سوی نشر سینا روانه بازار کتاب شده است.
نقد و بررسی کتاب «دایره‌های مینایی؛ پژوهشی در تاریخ کیهان‌شناسی در تمدن اسلامی»

به گزارش لیزنا، طبق اعلام روابط عمومی خانه کتاب، برای پاسخ به سوالات و پرسش‌هایی درباره تحولات علمی و تبادل نظرهای رایج در نجوم تمدن اسلامی نیاز به پژوهش‌هایی مبتنی بر نسخ خطی به جامانده و آخرین دستاوردهای مورخان دانشگاهی علم قدیم است.

مانند سوال در مورد اینکه کیهان‌شناسی علمی از چه زمان پاگرفت و در یونان و تمدن اسلامی تا چه حد از روش تجربی و ریاضی استفاده می‌کرد و چقدر تحت تأثیر فلسفه طبیعی بود؟

کتاب حاضر نتایج این پژوهش ها را در کنار پژوهش‌هایی جدید‌تر برای متخصصان و غیر متخصصان علاقمند به رشته تاریخ علم معرفی می‌کند.

مخاطب این کتاب افرادی هستند که به تاریخ تحولات علوم در گذشته‌های دور و نزدیک دلبسته‌اند یا می‌خواهند با دستاوردهای فکری و فرهنگی تمدن اسلامی در حوزه علم هیئت آشنا شوند.

در این نشست حسین معصومی همدانی، حنیف قلندری و  امیرمحمد گمینی کتاب«دایره های مینایی؛ پژوهشی در تاریخ کیهان شناسی در تمدن اسلامی» را نقد و بررسی می کنند.

 این نشست فردا، دوشنبه، 6 دی ماه، ساعت 16 تا 18 در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب به نشانی خيابان انقلاب، خيابان فلسطين جنوبي، كوچه خواجه نصير، پلاك 2 برگزار مي‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: