کد خبر: 33024
تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 بهمن 1396 - 10:06

داخلی

»

اخبار کتاب

در سرای اهل قلم

«غزلواره ها» بررسی می شود

منبع : لیزنا
 کتاب «غزلواره ها» ترجمه امید طبیب زاده دوشنبه، ۱۶ بهمن ماه در سرای اهل قلم معرفی و بررسی می شود.
«غزلواره ها» بررسی می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه خانه كتاب؛ نشست معرفی و بررسی كتاب «غزلواره ها» دوشنبه (۱۶ بهمن  ماه) با حضور امید طبیب زاده، مترجم اثر، مهری بهفر و علاء‌الدین طباطبایی  در سرای اهل قلم برگزار  می شود.

قالب شعری غزل‌واره در قرن ۱۳ در ایتالیا ظاهر شد و سپس در مقام یكی از مظاهر رنسانس به بسیاری از زبان‌های اروپایی و من جمله انگلیسی راه یافت.  تا پیش از شكسپیر، موضوع غزل‌واره‌ها عمدتا تمجیدهای اغراق‌آمیز شاعرانه بود از زنی زیباروی، اما شكسپیر در این اثر به طرح موضوعات جدیدی پرداخت و همچون ابراز عشق به مردان، شرح ماجراهایش با زنی پرشور و انتقاد از اوضاع سیاسی و اجتماعی.

غزل‌واره‌ها تنها اثر شكسپیر است كه در آن به صراحت از افكارش و شخصیت واقعی‌اش سخن گفته است. مطالعه این اثر باعث افزایش درك ما از بخش مهمی از ادبیات غرب در عهد رنسانس می‌شود. كتاب حاضر شامل متن اصلی غزل‌واره‌ها، ترجمه فارسی و نیز ترجمه برخی از تفسیرهای نگاشته شده بر آن است.

 

نشست معرفی و بررسی كتاب «غزلواره ها» دوشنبه (۱۶ بهمن  ماه) ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، كوچه خواجه‌نصیر، شماره ۲ برگزار می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: