کد خبر: 27457
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 بهمن 1395 - 17:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جهل عامل تمام مشکلات جامعه است

منبع : لیزنا
امام جمعه شهرستان دولت آباد در دیدار با کتابداران؛ جهل و عدم آگاهی را عامل اصلی مشکلات و تهدیدات اجتماعی دانست.
جهل عامل تمام مشکلات جامعه است

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاوه،امام جمعه شهرستان دولت آباد در دیدار با کتابداران این شهرستان جهل را عامل اصلی مشکلات و تهدیدات اجتماعی دانست و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را فارغ از مسیرهای تازه ساخته ای مانند فضای مجازی زمینه مبازره با تهدیدات و مشکلات اجتماعی عنوان کرد.

در ابتدای این دیدار، امیرشیردل رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان با تاکید بر اهمیت کتابخوانی گفت: نبود اطلاعات و آگاهی در میان مردم در موضوعات مختلف به خاطر عدم مطالعه و استفاده از کتابخانه است.

شیردل همچنین به شرح برنامه های کتابخانه در جهت اشاعه فرهنگ کتابخوانی پرداخت و گفت : برای ترویج کتابخوانی باید از پتانسیل خیرین و ادارات شهرستان استفاده شود و کتابخوانی باید از سنین کودکی مورد توجه باشد  بنابراین برنامه های کتابخانه باید مشوق باشد و انگیزه مطالعه را در میان افراد جامعه تقویت کند.

امام جمعه شهرستان دولت آباد در ادامه با اشاره به سخنان امام در مورد انس با قرآن افزود: دلیل عدم رغبت جوانان به مطالعه و کتاب در حال حاضر فضای مجازی است.

حجت الاسلام مصطفویان ادامه داد: استفاده از فضای مجازی  برکتی ندارد و قابل اعتماد هم نیست.مطالعه از خانواده و از کودکی آغاز می شود و در مدرسه ادامه می یابد، اما در مدارس کمتر تشویقی نسبت به مطالعه صورت می پذیرد و معلمان هم باید نسبت به ایجاد انگیزه مطالعه تلاش بیشتری داشته باشند

وی ادامه داد: در این میان جایگاه مساجد پراهمیت است و مساجد و کتابخانه ها می توانند با همکاری بیشتر به این هدف که همان اشاعه فرهنگ کتابخانی است دست پیدا کنند.

وی افزود : جهل انسان به مسائل دینی عامل اصلی تمام مشکلات است .

در پایان این دیدار راهکارهایی جهت همکاری بیشتر میان ادارات، مساجد با کتابخانه‌ها ارائه شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: