کد خبر: 35300
تاریخ انتشار: جمعه, 08 تیر 1397 - 13:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتاب خوان شهرستان فریمان ویژه بانوان برگزار شد

منبع : لیزنا
نشست کتاب خوان بانوان با همکاری کمیسیون بانوان فرمانداری فریمان، مکتب نرجس و با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و با ارائه 5 کتاب برگزار شد.
نشست کتاب خوان شهرستان فریمان ویژه بانوان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، نشست کتاب خوان بانوان با همکاری کمیسیون بانوان فرمانداری فریمان، مکتب نرجس و با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و با ارائه 5کتاب برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این نشست گفت:در اسلام از زنان به عنوان مدیران و مسئولین خانه و خانواده یاد شده است و به این طریق جایگاه بسیار باعظمتی برای زن قائل شده است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: اسلام مسئولیت خانواده را بر دوش شما زنان قرار داده است و این نهاد اجتماعی رسالت سنگین انسانسازی را بر عهده دارد و در این مسیر و جهت نیل به هدف نیاز به آگاهی است که این آگاهی فقط از طریق انس با کتاب و مطالعه حاصل می شود.

 وی با اشاره به کتابهای انتخاب و ارائه شده در نشست کتاب خوان بانوان گفت: همه کتابهای ارائه شده در این نشست نشانگر دغدغه انسان سازی بود و نگاهها از تمام طیفها این است که خانواده، فردی در طراز جامعه اسلامی بسازد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز دغدغه بزرگ جامعه ما افسردگی و دور شدن از یاس و ناامیدی و رسیدن به نشاط و آرامش است گفت: همه افراد جامعه راههای مختلف رسیدن به آرامش و شادی را تجربه می کنند ولی شاید درسترین و بهترین مسیر برای رسیدن به این امید و نشاط و آرامش انس باکتاب و مطالعه و باز شدن مسیر زندگی به سمت کتابخانه است.

در این جلسه کتابهای ذیل معرفی شد:

«مدافعان حرم بی قرار» ارائه توسط زهرا صدیق خواهر شهید

شهید مصطفی صدرزاده با نام جهادی «سید ابراهیم» فرمانده ایرانی گردان عمار از لشکر مقتدر فاطمیون بود. او آبان ماه سال 1394 روز تاسوعا در عملیات محرم در حومه حلب به شهادت رسید.

فاطمیون از رزمندگان افغانستانی مدافع حرم تشکیل شده و همراه شدن مصطفی با فاطمیون روایت عجیبی دارد. همسرش نقل می کند که مصطفی توانایی عجیبی در یادگیری زبان و تقلید لهجه ها داشته است. او به مشهد می رود، ریش هایش را کوتاه می کند و به مسئول اعزام می گوید که یک افغانستانی است. مصطفی بیشتر از دو سال در مناطق مختلف سوریه درگیر نبرد با جریان تکفیر بود. و دست آخر به آرزویش که دیدار محبوب بود نائل آمد و عند ربهم یرزقون شد.

این کتاب داستان هایی را از نزدیکان و دوستان ایشان روایت می کند.

«آن بیست و سه نفر» معرفی توسط مرضیه سبیلی

جنگ، بزرگ و کوچک نمی‌شناسد. وقتی که شروع می‌شود همه را درگیر خود می‌کند. مخصوصاً جنگ ما با عراق جنگی تحمیلی محسوب می‌شد و مردم ما همگی در حال دفاع از کشورشان بودند. به همین خاطر وقتی به روزهای دفاع مقدس نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که پُر است از حماسه‌ها و خاطراتی که به دست نوجوانان و زنان و حتی کودکان ایرانی رقم خورده است؛ از نوجوان سیزده ساله‌ای به نام حسین فهمیده که با نارنجک به زیر تانک دشمن می‌رود گرفته تا دختر هفده ساله‌ای که بیش از چهل ماه در اسارت دشمن می‌ماند و باز هم با غرور و افتخار به کشورش برمی‌گردد و می‌شود معصومه آباد.

از این دست نوجوانان در تاریخ درخشان دفاع مقدس زیاد بوده‌اند که «احمد یوسف‌زاده» و بیست و دونفر دیگر از دوستانش نیز از همین گروه محسوب می‌شوند. آن‌ها که به «آن بیست وسه نفر» معروف شدند و شاید به عنوان اولین و یا حتی آخرین اسیرانی بودند که در دوران اسارت وادار به ملاقات با صدام حسین، دیکتاتور و رئیس جمهور آن روزهای عراق شدند.

«زن بودن» معرفی توسط زهرا نیازی

طی تحقیقاتم، به طور تصادفی به مقاله ی ۴ صفحه ای جذابی نوشته یک تحلیلگر زوریخی به نام تونی ولف که تحقیقاتش را زیرنظر وی انجام می داد، رسیدم. خانم ولف در این مقاله ۴ نمونه اصلی هویت زنان را تبیین کرده است. ولف این ۴ نمونه اصلی را تحت عناوین زن آمازون، مادر، مدیال  و هتایرا نامگذاری کرده است؛ آمازون به خاطر هوشمندی و قوه ی ادراکش، مادر به خاطر قابلیت های پرورشی اش، زن مدیال به خاطر توانایی های الهام بخشش و هتایرا به خاطر رابطه ی شخصی اش با مرد به عنوان ۴ نمونه هویت اصلی زنان تبیین شده اند.

تونی گرنت در ادامه می نویسد: من نیز در تقسیم بندی خود اصطلاحات “جنبه ی آمازون” و “جنبه ی مادر” را که اصطلاحات بسیار واضحی هستند، به کار برده ام.

«بودن یا نبودن» معرفی توسط نویسنده  کتاب معصومه چوپانی

در این  در خصوص خوآگاهی بر اساس مهارتهای زندگی صحبت شده است  و نویسنده به مطالب خلاصه در خصوص شناخت خواسته ها و تمالات اعم از مثبت و منفی و هیجانات  و همچنین چشم و همچمشی ها پرداختع است . نویسنده  در خصوص اعتماد به نفس و شناخت توانایی ها و ناتوانایی ها شخص مطالبی را بیان کرده ست .

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: