کد خبر: 35471
تاریخ انتشار: شنبه, 16 تیر 1397 - 22:07

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست ادبی«دو پنجره» با حضور کلر ژوبرت

منبع : لیزنا
نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان گفت: نوشتن، فرصتی برای چیدمان آجرهای ذهنی و بستری برای ایده‌پردازی‌های تازه است.
برگزاری نشست ادبی«دو پنجره» با حضور کلر ژوبرت

به‌گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کلر ژوبرت در نشست دو پنجره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان این مطلب گفت: هر ایده به ظاهر کوچک می‌تواند تبدیل به داستان بزرگی شود و هنگامی که می‌نویسیم، فرصتی برای ایده‌پردازی، فراگیری و بازنگری در اندیشه‌هایمان فراهم‌ می‌کنیم .

این نویسنده فرانسوی در این نشست که با نگاهی ویژه به کتاب «خداحافظ راکون پیر» برگزار شده بود با اشاره به این که لازمه‌ی علاقه‌مندی به نوشتن، کوشش است افزود: برای نویسنده شدن بایستی افزون بر مطالعه‌ کتاب، جذابیت‌های یک اثر خوب را شناخت و بر اندیشه‌ورزی تکیه ‌کرد.

نویسنده کتاب «کلوچه‌های خدا» در همین زمینه به پیشینه‌ی فعالیت‌های ادبی و نقطه‌ی آغاز تلاش خود در این عرصه اشاره کرده و با بیان این‌که علاقه‌مندسازی کودکان به مطالعه و پاسخ‌گویی به پرسش‌های بی‌پاسخ آنان دلیل اصلی این حضور بوده است، افزود: پیوند کودکان با داستان‌های خردورزانه و توصیف کودکانه واقعیت‌های زندگی برای این نسل، از دیگر علت‌های فعالیتم در این حوزه به‌شمار می‌رود.

وی هم‌چنین به اهمیت برنامه‌ریزی هدف‌مند برای انتقال مفاهیم دینی و اسلامی به کودکان اشاره و تصریح‌ کرد: آموزه‌های دینی، پاورچین پاورچین به دنیای زیبای کودک وارد می‌شود؛ بنابراین ارایه‌ی غیرمستقیم آموزه‌ها و بهره‌گیری از قصه و داستان می‌تواند نقش به‌سزایی در این زمینه داشته ‌باشد.

نویسنده کتاب«خداحافظ راکون پیر» درهمین حال به پرسش‌های کودکان در ارتباط با این کتاب پاسخ گفت و با بیان این‌که «مرگ، آغازی دوباره است»؛ اظهار داشت: این کتاب تلاش دارد به زبانی ساده به پرسش‌های بی‌پاسخ کودکان درباره مرگ پاسخ گفته و با بیانی ساده آنان را با این واقعیت آشنا ‌کند .

وی در همین زمینه ادامه داد: خداحافظ، سلامی دوباره است و در این داستان نیز مرگ راکون، نقطه ‌آغازی برای حرکت خرگوش در مسیر دانایی و توانایی به شمار می‌رود.

این نویسنده و تصویرگر ادبیات کودک در این میان دلیل انتخاب شخصیت‌های داستان را توجه هم‌زمان به نکته‌های علمی و تخیلی دانست و گفت: یادآوری نکات علمی، بهره‌گیری از ظرافت‌های طنز و هم‌چنین توجه به شاخصه‌های داستان کودک که همانا ساده‌گویی و گویایی است، از دلایل انتخاب شخصیت‌های این کتاب محسوب‌ می‌شود.

کلرژوبرت که در 19 ‌سالگی به دین مبین اسلام گرویده، هم‌چنین نگاهی به اهمیت حجاب در اسلام داشت و با تبیین این موضوع که اسلام کامل‌ترین دین و آموزه‌های آن بر حکمت استوار است، گفت: خوشحالم که محجبه هستم و کتاب «لینالونا» نیز بر اساس دیدگاه‌هایم در همین زمینه نوشته و منتشر شده است.

خالق داستان «درجستجوی خدا» در پایان صحبت‌های خود، ایجاد ارتباط قلبی با خداوند را لازمه‌ی زندگی موفق عنوان و به مربیان توصیه‌ کرد با مخاطبان ارتباطی صمیمانه داشته باشند و از دریچه نگاه کودک به این دنیای زیبا و شیرین نگاه کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: