کد خبر: 36839
تاریخ انتشار: شنبه, 17 شهریور 1397 - 09:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برپایی نمایشگاه کتاب در کتابخانۀ آستان قدس

منبع : روابط عمومی کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکزاسناد آستان‌قدس‌رضوی
 به مناسبت نزدیک‌شدن هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و پاسداشت این واجبِ فراموش‌شده، اقدام به برگزاری نمایشگاه کتابی با این موضوع کرد.
برپایی نمایشگاه کتاب  در کتابخانۀ آستان قدس

 به گزارش لیزنا، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی، از برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع امر به معروف و نهی از منکرخبرداد.

محمدجواد قوی با بیان اینکه محورهای کتب به نمایش‌درآمده در این نمایشگاه در شش محور مختلف همچون امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن و اهل بیت(ع)؛ کارگاه‌های آموزش و راهکارهای عملی در ارتباط با امر به معروف و نهی ازمنکر؛ نظارت عمومی و مشارکت همگانی از منظر امر به معروف و نهی از منکر؛ مبانی فقهی، قانونی و اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر؛ مبانی، مفاهیم و شناخت امر به معروف و نهی از منکر؛ و امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه علماء و بزرگان است، تشریح کرد: در محور امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن و اهل بیت(ع)، منابعی همچون امر به معروف و نهی از منکر در اسلام؛ امر به معروف و نهی از منکر در سیرۀ رضوی؛ شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر در مکتب معصومین(ع)؛ نکته‌های قرآنی دربارۀ امر به معروف و نهی از منکر و عناوینی از این دست، به نمایش درآمده است.

 وی به منابعی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه علماء و بزرگان اشاره کرد و گفت: چهل داستان و چهل حدیث دربارۀ امر به معروف و نهی از منکر؛ امر به معروف روش صالحان؛ و... بخشی از این منابع است.

 قوی با بیان اینکه بخش دیگر این نمایشگاه شامل کتب با محوریت مبانی، مفاهیم و شناخت امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: قطرۀ زلال امر به معروف و نهی از منکر؛ پرتویی از امر به معروف و نهی از منکر؛ امر و نهی کیست و برای چیست؛ تقیّه در امر به معروف و نهی از منکر؛ امر به معروف و نهی از منکر راه نجات؛ امر به معروف در ترازوی عقل و آیات ولایت در قرآن از جمله کتب به نمايش‌درآمده در اين بخش است.

 رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان خاطرنشان کرد: در موضوع کارگاه‌های آموزش و راهکارهای عملی در ارتباط با امر به معروف و نهی ازمنکر، منابعی همچون هنر هدایت و مهارت بازدارندگی؛ سخن راهبر با رهرو؛ مثل قطره‌های باران؛ تربیت در آیینۀ خاطره؛ قانون جدید حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در بوتۀ نقد و... به منابع کتابخانه افزوده شده است.

 وی بیان کرد: در محور نظارت عمومی و مشارکت همگانی از منظر امر به معروف و نهی از منکر، کتاب‌هایی همچون نظارت ملی یا امر به معروف و نهی از منکر؛ شهروند مسئول؛ تلنگر زبانی؛ نظارت همگانی، نظارت ملی؛ نوجوان و نظارت اجتماعی، نظارت نخبگان در شناخت امر به معروف و نهی از منکر؛ و... به نمایش درآمده است.

 قوي به کتب در موضوع مبانی فقهی، قانونی و اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اضافه کرد: مبانی فقهی امر به معروف و نهی از منکر؛ معروف‌های از یاد رفته؛ مصادیق امر به معروف و نهی از منکر؛ سلامت اداری امر به معروف و نهی از منکر و... در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

 وی در پايان با بیان اینکه کتب این نمایشگاه، تنها بخشی از منابع موجود در کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس است، یادآور شد: علاقمندان می‌توانند برای بهره‌مندی از منابع چاپی این نمایشگاه و دیگر منابع به زبان‌های دیگر و در موضوعات مختلف، به کتابخانه مرکزی آستان‌قدس‌رضوی مراجعه نمایند.

 گفتني است که اين نمايشگاه به مدت ده روز در ایام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، همه‌روزه در طبقۀ همکف کتابخانة مرکزي آستان‌قدس واقع در حرم مطهر رضوی، در معرض ديد علاقه‌مندان قرار دارد.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: