کد خبر: 38967
تاریخ انتشار: شنبه, 11 اسفند 1397 - 14:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اهدای اسناد تاریخی به دست کوچک‌ترین واقف به کتابخانه آستان قدس

منبع : روابط‌عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی
 مجموعه ارزشمندی شامل 125 برگ سند دورۀ قاجار و پهلوی اول، به دست بانوی نوجوان، «رقیه حسینی»، کوچک‌ترین واقفۀ آستان قدس رضوی، به مرکز اسناد این سازمان اهدا شد.
اهدای اسناد تاریخی به دست کوچک‌ترین واقف به کتابخانه آستان قدس

به گزارش لیزنا، سرپرست مرکز اسناد این سازمان از اهدای 125 برگ سند مربوط به اواخر دورۀ قاجار و اوایل پهلوی اول خبر داد. سالم حسين‌زاده سورشجانی افزود: این اسناد به دست «رقیه حسینی»، نوجوان 15 سالۀ یزدی، وقف مرکز اسناد آستان قدس رضوی شد که این اقدام، نام وی را به عنوان کوچک‌ترین واقفۀ مرکز اسناد این سازمان ثبت کرد.

وی در این باره توضیح داد: این اسناد، تعدادی سند ارزشمند شامل وقف‌نامه‌ها، مصالحه‌نامه‌ها، مبایعه‌نامه‌ها، اجاره‌نامه‌ها و اسناد شرعی و تجاری از تجار بزرگ یزد است که ارزش تاریخی زیادی دارد.

در ادامه، «رقیه حسینی» توضیح داد: مدتی قبل، یکی از دوستان پدرم، آقای مرادی اناری که ظاهراً تاکنون اسناد زیادی را به مرکز اسناد آستان قدس اهدا کرده است، تعدادی برگ سند را به من هدیه کرد و ضمن بیان ارزش این اسناد برای استفادۀ محققین و لزوم حفظ آن‌ها در مکانی امن، به من گفت که اگر دوست داشتم آن را از طرف خودم به مرکز اسناد آستان قدس اهدا کنم.

این نوجوان یزدی افزود: مدتی، این اسناد را نگهداری کردم؛ چون خط اسناد برایم جالب بود که البته نمی‌توانستم آن‌ها را بخوانم تا این‌که از طرف مدرسه برایمان برنامۀ اردوی مشهد گذاشتند و آنجا تصمیم گرفتم این اسناد را با خودم به مشهد بیاورم و به کتابخانۀ آستان قدس اهدا کنم.

در پایان، این واقف نوجوان، از اهدای این اسناد ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشحالم که تصمیم به اهدای این اسناد گرفتم و امیدوارم امام رضا(ع) این هدیه را از طرف من قبول و برایم دعا کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: