کد خبر: 25415
تاریخ انتشار: شنبه, 24 مهر 1395 - 12:28

داخلی

»

اخبار کتاب

بررسی «پرسش‌های بوطیقای داستایفسکی» در شهر کتاب

منبع : لیزنا
 نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۷ مهر به کتاب «پرسش‌های بوطیقای داستایفسکی» اختصاص دارد.
بررسی «پرسش‌های بوطیقای داستایفسکی» در شهر کتاب

    به گزارش لیزنا، کتاب «پرسش‌های بوطیقای داستایفسکی» به تازگی با ترجمه‌ی سعیدصلح‌جو و به همت انتشارات نیلوفر منتشرشده است.

در میان انبوه متون درباره‌ی داستایفسکی، پرسش‌های بوطیقای داستایفسکی یکی از هیجان‌انگیزترین و نوآورانه‌ترین آثار است. این اثر با تکلیف اصلی نقادی ادبی دست و پنجه نرم می‌کند: ویژگی‌های هنر داستایفسکی کدام‌اند و چرا و چگونه با ویژگی‌های هنر دیگر رمان‌نویسان متفاوت‌اند. میخائیل باختین در کتاب «پرسش‌های بوطیقای داستایفسکی» از دریچه‌ای نو به آثار داستایفسکی می‌نگرد و پرسش‌های نوینی را درباره‌ی رمان‌های او مطرح می‌کند. باختین را بزرگ‌ترین نظریه‌پرداز ادبیات در قرن بیستم خوانده‌اند.

 

 نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۷ مهر ساعت ۱۶:۳۰ با حضور دکتر امیرعلی نجومیان، دکتر زهرا محمدی و سعید صلح‌جو در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

 علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: