کد خبر: 26716
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 دی 1395 - 14:49

داخلی

»

اخبار کتاب

انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان

اهدای بیش از 110 هزار جلد کتاب به مناطق محروم

منبع : لیزنا
حرکت کاروان اهدای بیش از 110 هزار جلد به کتابخانه‌های روستایی و مناطق محروم، صبح امروز (دوشنبه 20دی ماه1395) آغاز شده است.
اهدای بیش از 110 هزار جلد کتاب به مناطق محروم

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان نادر قدیانی رئیس هیأت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک با اعلام این خبر توضیح داد: این انجمن در طول سه سال گذشته با اعلام فراخوانی به ناشرن این حوزه نسبت به جمع‌آوری کتاب جهت اهدا به کتابخانه‌های روستایی و مناطق محروم با هدف تجهیز و غنی‌سازی این کتابخانه‌ها اقدام کرده است. بر این اساس در طول دو سال گذشته درمجموع 310 هزار جلد به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال به این کتاب‌خانه‌ها ارسال شده است.
قدیانی ادامه داد: در سال جاری هم پیرو تفاهم‌نامه‌ای که با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای توزیع این آثار در کتابخانه‌های روستایی و مناطق محروم داشتیم بیش از 110 هزار جلد به ارزش 4 میلیارد و 170 میلیون ریال به این مناطق ارسال خواهد شد.

رئیس انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک در ادامه سخنانش به دغدغه ناشران نسبت به مسائل فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که نشر کتاب کودک در ایران سهم جزئی در تولید و صنعت نشر کشور دارد اما ناشران این حوزه

هرساله نسبت به وقف و اهدای کتاب به این کتابخانه‌ها اقدام می‌کنند که بیشتر از سهم‌شان در حوزه مالیاتی کشور است. باتوجه به این‌که ناشران از معافیت مالیاتی برخوردارند اما شاهدیم که با اهدای کتاب به نوعی نسبت به پرداخت مالیات به صورت غیرمستقیم اقدام می‌کنند.

قدیانی ادامه داد: متاسفانه با این وجود می‌بینیم که سازمان امور مالیاتی کشور به بهانه‌های مختلف دفاتر مالی ناشران را رد کرده و نسبت به گرفتن مالیات اقدام می‌کنند. درصورتی‌که اگر در طول سه سال گذشته روند تولید کتاب کودک را بررسی کنیم، می‌بینیم که همین تعداد کتابی که تا به حال از سوی ناشران کودک اهدا شده بیش از دو برابر سهم مالیاتی آن‌ها است.
رئیس انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک در ادامه اظهار کرد: بنابراین با متوجه کردن نظام مالیاتی کشور به این موضوع که دغدغه اصلی ناشران توسعه فرهنگی است نه اقتصادی و سود مالی و این‌که آن‌ها وظیفه خود می‌دانند که در توسعه فرهنگ کتابخوانی تلاش ‌کنند، انتظار می‌رود که مسئولان کشور در برنامه ششم توسعه که روز گذشته (19 دی‌ماه) در صحن مجلس شورای اسلامی، ماده‌ای از آن به جهت حمایت از بخش‌های مختلف فرهنگی مورد تصویب قرار گرفت، در بودجه سنواتی سالیانه دولت به این ماده جامه عمل بپوشانند و دستگاه‌هایی مانند سازمان امور مالیاتی، شهرداری‌ها، وزارت نیرو و وزارت نفت در تعرفه‌های خود تجدیدنظر جدی نسبت به جامعه فرهنگی و ناشران داشته باشند. 

همکار
|
Iran
|
1395/10/22 - 12:09
0
0
آفرین.چه حرکت خداپسندانه ای.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: