کد خبر: 27328
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 بهمن 1395 - 08:33

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری نشست «درهای باز، سفر بین فرهنگی ایران و آلبانی»

منبع : لیزنا
نشست ویژه‌ این هفته شهر کتاب به «درهای باز، سفر بین فرهنگی ایران و آلبانی» اختصاص دارد.
برگزاری نشست «درهای باز، سفر بین فرهنگی ایران و آلبانی»

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه فرهنگی شهر کتاب، درباره‌ همکاری‌های ادبی و فرهنگی دو کشور ایران و آلبانی بحث و گفت‌وگو می‌شود.

کشور آلبانی یکی از کشورهای اروپای شرقی است. پایتخت آن تیرانا است و حدود چهار میلیون نفر جمعیت دارد. هفتاد درصد از مردم آن مسلمان‌اند و آلبانیایی‌ زبان رسمی آنان است. مردم آلبانی شاید از بعد تاریخی، ادبی، عقیدتی و آداب و رسم نزدیک‌ترین جامعه از جوامع حوزه‌ی بالکان به ایران محسوب شود.

علاوه بر اشتراکات فکری و مذهبی و وجود واژه‌ها و اصطلاحات زبان فارسی در زبان آلبانیایی، اصولا با سنت‌ها و آداب و رسوم و ادبیات فارسی عجین هستند. بسیاری از آثار کلاسیک فارسی به آلبانیایی ترجمه شده ولی ضروری است که ارتباطات فرهنگی میان ایران و آلبانی گسترده‌تر شود.

در این نشست امیل لافه، علی‌اصغر محمدخانی، سیدحسین طباطبایی، اسکندر سالای، اسکندر موچای، آرتان پوتو، التون لیلا و آربن تافای حضور خواهند داشت.

نشست ویژه‌ شهر کتاب در روز دوشنبه ۲۵ بهمن ساعت ۱۰ صبح در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی،  خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم می‌شود.

ورود برای علاقه‌مندان به این نشست آزاد است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: