کد خبر: 27573
تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 اسفند 1395 - 12:00

داخلی

»

اخبار کتاب

حضور سعید بیابانکی در شهر کتاب مشهد

منبع : لیزنا
سعید بیابانکی در مراسم جشن امضای کتاب «سه گانه یلدا، لبخندهای مستند، سنگچین» در شهر کتاب مشهد در میان جمع دوستارانش از شعر و اندیشه‌هایش گفت.
حضور سعید بیابانکی در شهر کتاب مشهد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی شهرکتاب، سعید بیابانکی در ابتدا ضمن ادای احترام به تمامی شاعران بخصوص شاعران خطه خراسان گفت: خواستگاه شعر خراسان است و شعر در خراسان متولد شده و به تدریج به شهرهای دیگر رفته است.

 وی از جایگاه شعر و ادبیات و تأثیر آن سخن گفت و با نقل خاطره‌ای از مراسم بزرگداشت شهدای دانشمند هسته‌ای از تأثیر شعر در ایجاد انگیزه و امید سخن گفت و تاکید کرد: شعر را نباید کم گرفت و کوچک و در ادامه از مبنای ماندگاری شعر در ادوار مختلف سخن گفتند و اینکه فارغ از سنتی یا کلاسیک بودن شعر باید به عمق و میزان تأثیرگذاری آن دقیق شد.

سعید بیابانکی در ادامه سخنانش بیان کرد: هرگز مخاطب زیاد نداشتم و دنبالش هم نبودم و مخاطب کم داشتن به معنای بد بودن نیست و همان‌طور که برشت نمایش نویس می‌گوید: شاعر و نویسنده هنگام نوشتن نباید به مخاطب فکر کند و اگر قرار اثرداشته باشد، باید مخاطب کشف کند.

وی در بحث مخاطب‌سازی و مخاطب‌بازی بیان کرد:  اگر بناست مثل حافظ شعر بگوییم در واقع بر دوش مخاطبان او سوار شدیم، در ادبیات ما هستند کسانی مانند نیما یوشیج که خلاف جریان آب شنا کردند و مخاطب سازی کردند و هر شاعری باید زبان مستقل داشته باشد.

بیابانکی در ادامه درباره قالب چهارپاره و کتاب‌های یلدا و سنگچین و لبخندهای مستند توضیح داد.

وی درپایان افزود: باید این نوع برنامه‌ها متداوم باشد و مجموعه‌ای مثل شهر کتاب باید محل آمد و شد شاعران و نویسندگان و مترجمین و مؤلفین باشد که مردم بتوانند ارتباطی قوی‌تر با صاحبان قلم پیدا کنند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: