کد خبر: 28715
تاریخ انتشار: یکشنبه, 07 خرداد 1396 - 11:39

داخلی

»

اخبار کتاب

​ بنیاد شعر و ادبیات داستانی«یکشنبه‌های شعر» برگزار می کند

منبع : لیزنا
بنیاد شعر و ادبیات داستانی، برنامه هفتگی جلسات شعر خود را با عنوان «یکشنبه‌های شعر» از امروز به صورت منظم و با حضور اسماعیل امینی، محمدعلی بهمنی، ابراهیم اسماعیلی‌اراضی و غلامرضا طریقی پی می‌گیرد.
​ بنیاد شعر و ادبیات داستانی«یکشنبه‌های شعر» برگزار می کند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، یکشنبه‌های شعر، عنوان برنامه عصرگاهی یکشنبه‌هاست که عموماً به شکل کارگاهی و مخاطب‌محور از سوی معاونت شعر بنیاد طراحی و اجرا می‌شود.

در این برنامه، ابتدا دکتر اسماعیل امینی، شاعر و مدرس دانشگاه با برگزاری کارگاه «زنگ شعر» به صورت مدون و آکادمیک درباره ماهیت شعر سخن خواهد گفت. زنگ شعر در نخستین یکشنبه هر ماه برگزار خواهد شد.

دومین یکشنبه هر ماه به کارگاه شعرخوانی و نقد شعر محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه‌سرا اختصاص دارد. این کارگاه، سال گذشته نیز ماهی دوبار برگزار می‌شد، اما امسال در قالب یکشنبه‌های شعر و به صورت ماهی یک بار برپا می‌شود.

جلسه سوم یکشنبه‌های شعر به موضوع «ادبیات آهنگین» اختصاص دارد. کارشناس این جلسه، ابراهیم اسماعیلی‌اراضی، شاعر و پژوهشگر است که چندی پیش، نشست تخصصی و رونمایی از کتاب «زبان‌شناسی ترانه» را در بنیاد شعر و ادبیات داستانی برگزار کرد.

جلسات یکشنبه چهارم هر ماه، «داستان شعر» نام دارد که غلامرضا طریقی، سردبیر پایگاه نقد شعر، آن را اداره می‌کند. طریقی در این جلسات به آسیب‌شناسی و بررسی خدمت‌ها و خیانت‌های دنیای مجازی به شعر می‌پردازد.

 

«یکشنبه‌های شعر» هر هفته به جز روزهای تعطیل رسمی کشور از ساعت 16:30 در تالار جلال آل‌احمد بنیاد شعر و ادبیات داستانی واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه اعرابی 5، پلاک 6 طبقه اول برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: