کد خبر: 29553
تاریخ انتشار: شنبه, 07 مرداد 1396 - 14:21

داخلی

»

اخبار کتاب

گشایش گوشه ایران در کتابخانه آکادمی علوم جمهوری آذربایجان

منبع : لیزنا
گوشه ایران در کتابخانه مرکزی آکادمی علوم جمهوری آذربایجان طی مراسمی رسمی و با اهدای سیصد عنوان كتاب، افتتاح شد.
گشایش گوشه ایران در کتابخانه آکادمی علوم جمهوری آذربایجان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از سوی رایزنی فرهنگی ایران در باكو، و در راستای توسعه همکاری فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و به منظور معرفی ایران اسلامی و منابع تاریخی، ادبیات کهن و در دسترس قرار دادن منابع متنوع درباره ایران، گوشه ایران در محل کتابخانه مرکزی آکادمی علوم جمهوری آذربایجان افتتاح شد.

 اصغر فارسی، رایزن فرهنگی كشورمان در باكو در آیین افتتاح این گوشه كه روز جمعه 6 مرداد برگزار شد، با اشاره به اشترکات عمیق دو کشور در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی، علمی، مذهبی و ادبی، به لزوم آشنایی و در دسترس بودن منابع غنی و اسناد معتبر موجود به زبان فارسی برای استفاده محققین و جوانان آذری تأكید كرد.

وی همچنین از روابط مناسب و رو به رشد کتابخانه‌های دو کشور به نیكی یاد كرد و افزود: مراکز و مؤسسات علمی کشورمان  از جمله سازمان اسناد و کتابخانه جمهوری اسلامی ایران، از ظرفیت‌های زیادی برای توسعه همکاری‌های خود با کتابخانه‌های جمهوری آذربایجان برخوردارند.

رایزن فرهنگی کشورمان در باکو اظهار امیدواری کرد كه با راه‌اندازی و غنی‌تر شدن بخش ایران‌شناسی کتابخانه آکادمی علوم جمهوری آذربایجان، محققین و پژوهشگران آذری بتوانند به طور مستقیم از منابع معتبر ایرانی استفاده کنند و با فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به ویژه توانمندی‌های ایران امروز، آشنا شوند.

در ادامه لیلا ایمان‌اوا، رییس کتابخانه مرکزی آکادمی علوم جمهوری آذربایجان نیز ضمن قدردانی از رایزنی فرهنگی ایران برای راه‌اندازی گوشه ایران در این كتابخانه و اهدای کتب ارزشمند به آن، فرهنگ و تمدن غنی ایران را سرشار از متون و منابع گرانقدری دانست که هیچ محقق، مورخ  و ادیبی نمی‌تواند از مراجعه به آنها بی‌نیاز باشد.

 

همچنین در این مراسم سیصد جلد کتاب در موضوعات متنوع ایران‌شناسی شامل تاریخ، جغرافیا، رمان‌های ادبی کهن و معاصر، از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان به کتابخانه آکادمی علوم جمهوری آذربایجان اهدا شد

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: