کد خبر: 39627
تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 ارديبهشت 1398 - 14:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند:

آمادگی منطقه آزاد اروند برای اجرای برنامه های فرهنگی بلند مدت

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان
 در دیدار مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان با معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند بر اجرای فعالیت های فرهنگی بلند مدت تاکید شد.
آمادگی منطقه آزاد اروند برای اجرای برنامه های فرهنگی بلند مدت

به گزارش لیزنا، منصور کوهی رستمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان به همراه عباس حسین زاده، معاون امور کتابخانه ها و همکاری، مجتبی سعادتی، مسئول روابط عمومی اداره کل؛ رحیم محمدی پارسا، رئیس اداره کتابخانه های عمومی خرمشهر؛ احمدرضا دشت افکن، رئیس اداره کتابخانه های عمومی خرمشهر با قدرت اله طمیمیان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند دیدار و گفتگو کرد.

منصور کوهی رستمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان با گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی استان به نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی سیره و سبک ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) را در جامعه بسترسازی می کند.

رستمی اضافه کرد: در طول سال های اخیر نهاد کتابخانه های عمومی کشور متولی بخش کتابخوانی جشنواره رضوی است که خوشبختانه در سال گذشته استقبال و مشارکت مردم در این بخش قابل توجه بود.

وی افزود: توجه مردم به سبک زندگی اسلامی در نهمین جشنواره رضوی نیازمند مشارکت فعال دستگاه های فرهنگی است و مطمئناً منطقه آزاد اروند می تواند سهم به سزای در ترویج این الگوی ناب داشته باشد.

کوهی رستمی بیان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت امام رضا علیه‌السلام، حضرت معصومه سلام‌ الله علیها، حضرت احمدبن موسی علیه‌ السلام و سیره حضرت ابن‌الرضا امام جواد علیه‌ السلام زمینه رشد فکری و فرهنگی  و کاهش آسیب های اجتماعی جامعه را در پی خواهد داشت.

قدرت اله طمیمیان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با ابراز امیدواری از فعالیت های کتابخانه های عمومی به نقش مهم آن در توسعه فکری و اجتماعی اشاره کرد و گفت: کتابخانه های عمومی بعنوان بال های پیشرفت جامعه به شمارمی رود و هر جامعه ای که به حوزه مطالعه و دانستن بیشتر توجه کند قطعاً در مسیر توسعه قرار می گیرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به نقش و مسئولیت این سازمان اشاره کرد و عنوان داشت: با توجه به مسئولیت های اجتماعی منطقه آزاد اروند در برنامه های فرهنگی، آمادگی همکاری با همه سازمان ها به ویژه کتابخانه های عمومی وجود دارد و می طلبد برنامه ریزی جدی و بلند مدتی برای فعالیت های کتاب محور صورت پذیرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی در استان بیان داشت: ترویج رفتار های خوب و معرفی الگوهای مناسب به ویژه در کودکان و نوجوانان باعث سلامت جامعه و سرعت بخشی به توسعه های همه جانبه می شود و از این رو منطقه آزاد اروند در این زمینه با کتابخانه های عمومی به مانند دوره های قبل همکاری خواهد کرد.

طمیمیان با اشاره به همکاری های شکل گرفته فی ما بین منطقه آزاد و ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان های آبادان و خرمشهر اظهار کرد: مبلغ 1 میلیارد و 400 هزار ریال برای تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی در سال گذشته اختصاص داده شد و برای ساخت و بهره برداری از کتابخانه مینو شهر نیز در حال اقدام هستیم تا فرایند ساخت این کتابخانه  درسال جاری نیز صورت بپذیرد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: