کد خبر: 31827
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 02 آذر 1396 - 19:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

 سیاست شهر کتاب، خرید همراه با لذت و تفریح است

منبع : لیزنا
مدیرعامل موسسه شهر کتاب مرکزی، کتابگردی را دعوت مردم با شادمانی به مطالعه دانست و سیاست شهرکتاب را هنگام طراحی، خرید همراه با لذت و تفریح بیان کرد.
 سیاست شهر کتاب، خرید همراه با لذت و تفریح است

 

مهدی فیروزان مدیرعامل موسسه شهر کتاب مرکزی در آیین کتابگردی در گفت‌وگو با خبرنگار لیزنا بیان کرد: به نظرم هر حرکتی که با شادمانی مردم را به مطالعه دعوت کند، حرکتی خوب، خجسته و از نظر اقتصادی و فرهنگی، کار پسندیده ای است؛ منتها این قضیه نباید به یکبار در سال منوط شود.

وی ادامه داد: شاید باید نخبگان کشور چه نخبگانی که در مقوله هنر فعالیت دارند و چه نخبگان فعال در حوزه سیاست، بتوانند تیم هایی را جمع آوری و به فراخور کتابگردی کنند، مثل سینما رفتن و پارک رفتن. کتاب می تواند از مقولات تفریح باشد.

مدیرعامل موسسه شهر کتاب مرکزی اظهار داشت: هنگام طراحی شهرکتاب، «خرید بعلاوه لذت و تفریح» را سیاست گذاشتیم بنابراین همانطور که سینما، کوه، تئاتر، پارک و غیره فضاهای عمومی برای تفریح است، کتابفروشی ها هم فضاهای عمومی هستند.

وی بیان کرد: امروز که جامعه و به ویژه نسل جوان به سمت فضای عمومی رو آورده است فکر می کنم کسانی که در جامعه طرفدارانی دارند مثل ورزشکاران، هنرمندان و غیره می توانند در مکان های مختلف با همراهان خود به کتابگردی بپردازند.

فیروزان با اشاره به آغاز طرح پاییزه کتاب همزمان با آیین روز کتابگردی عنوان کرد: طرح هایی که وزارت ارشاد، سوبسید را به تقاضا می دهد و نه به عرضه؛ بسیار طرح های خوبی هستند یعنی تقاضا را رشد می دهید. درحال حاضر این رابطه طبیعی و سنت الهی عرضه در مقابل تقاضا در طرح های فصلی کتاب اتفاق می افتد.

 

وی ادامه داد: درواقع ضمن ارائه سوبسید به خریدار، خریدار به خرید کتاب علاقه مند شده و اینگونه تعداد مخاطبان و مطالعه کنندگان را افزایش می دهیم و نه تولید کتاب را. این امر باعث تولید کتاب می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: