کد خبر: 42300
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 شهریور 1399 - 13:55

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

سه باب کتابخانه عمومی در شهرستان بروجرد تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بروجرد با محوریت بررسی وضعیت پروژه های کتابخانه ای شهرستان برگزار شد.
سه باب کتابخانه عمومی در شهرستان بروجرد تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود

به گزارش لیزنا، سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بروجرد در سال جاری به ریاست حسن بلوریان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و با حضور حجت الاسلام احمد گودرزی، رئیس کانون مساجد؛ داوود پهلوان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان؛ اشرف چگنی، رئیس شورای اسلامی بروجرد؛ نادر ارجمندی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضا با محوریت بررسی وضعیت پروژه های کتابخانه ای در حال ساخت شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان، گفت: بر اساس پیش بینی ها و قول مساعد دستگاه مجری، سه پروژه کتابخانه‌ای درجه یک استاد آیتی، شهید باهنر و روستای دینارآباد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

داوود پهلوان عنوان کرد: احداث کتابخانه استاد آیتی از سال ۸۷ آغاز شده و پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی دارد، همچنین تجهیزات این کتابخانه به‌زودی نصب می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از وقوع زمین‌لرزه سال ۸۵ ساختمان کتابخانه شهید باهنر با هدف مقاوم‌سازی تخلیه شد و پس از بررسی‌های انجام شده، بازسازی آن در دستور کار قرار گرفت. به این ترتیب عملیات احداث این پروژه در دهه فجر ۸۹ آغاز و قرار شد طی بازه زمانی دوساله اجرایی شود، اما افزایش و نوسانات قیمت مصالح ساختمانی، موجب تعطیلی پروژه و طولانی شدن روند احداث آن شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی کتابخانه شهید باهنر، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

پهلوان همچنین افزود: روند احداث پروژه کتابخانه روستای دینارآباد با اهدای زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع از سال ۹۳ آغاز شده و با صرف اعتبار ۸ میلیارد ریالی آماده بهره‌برداری بوده و امید است در هفته کتاب امسال افتتاح شود.

حسن بلوریان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بروجرد نیز در این جلسه به جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و گفت: امروزه نقش کتاب و مطالعه در زندگی روزمره مردم با وجود فضای مجازی کم رنگ شده است. در حالی که کتابخوانی یکی از ارکان اصلی فرهنگ بوده و توسعه فرهنگ یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی جوامع است.

بلوریان تصریح کرد: از تمامی فعالیت‌ها و طرح‌های فرهنگی و عمرانی کتابخانه های عمومی حمایت کرده و تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های شهرستان را در جهت ارتقای هرچه بیشتر کتابخوانی بسیج کنیم.